10 skridt mod et liv med mindre papir

Her er 10 råd mod et liv med mindre papir. Det er ikke noget der sker fra den ene dag til den anden men når du først har styr på bunkerne kan du bruge de 10 råd her til at holde dine bunker minimale.

  • ÅBN DIN POST MED DET SAMME OG TAG DIG AF DET ASAP
    Hvis du åbner din post ved postkassen og gennemgår det kan du med garanti smide halvedelen ud inden du kommer indenfor.
  • SCAN DET DU KAN
    Du behøver ikke gå ud og købe sådan en rigtig scanner. Der er masser af gratis app´s til telefonen der kan bruges til alm. dokumenter.
  • SIG NEJ TAK TIL TRYKTE REKLAMER
    Hvis du ikke kigger i dem alligevel er det spild. Få fat i et “Nej tak til reklamer” klistermærke og sæt det på postkassen.
  • UPLOAD OG GEM I SKYEN
    Alt der kan gemmes online skal gemmes online – eller på en harddisc.
    Back up af din computer og dokumenter sparer papir.
  • MODTAG OG BETAL REGNINGER ONLINE
    Meld dig til at modtage dine regninger på mail istedet for med almindelig post.
  • FÅ EN DIGITAL SIGNATUR – SÅ DU KAN UNDERSKRIVE ONLINE
    Tit skal vi lige printe et dokument ud, skrive det under og så scanne det for SÅ at sende det tilbage igen. En elektronisk signatur er løsningen. Der findes masser af løsninger der er godkendt.
  • FÅ ET SYSTEM PÅ DINE PAPIRKVITTERINGER / ELLER BRUG ET BETALINGKORT DER GEMMER DEM FOR DIG.
    Jeg bruger det kort og den app der hedder Lunarway privat, fordi den gemmer ALT for mig. Du kan også bare vænne dig til lige tage et billede af din papirkvittering. Mange butikker sender kvittering på e-mail hvis du beder om det.
  • LAD DIN PRINTER VÆRE OFFLINE SÅ DU SKAL GØRE EN EKSTRA INDSATS FOR AT PRINTE
    Nogen gange er det bare fordi det er nemt lige at printe. Men hvis du skal hen og have printeren ud fra skabet og sætte stikket i, så gør du det kun hvis det er virkelig nødvendigt.
  • BRUG EN TO DO LIST PÅ TELEFONEN – ELLER EN VÆGKALENDER
    Der er umuligt at holde styr på gule post-it sedler
  • GEM VIGTIGE DOKUMENTER 2 STEDER
    Mange af dem som gemmer papir i mapper gør det for at lave en helgardering – hvis teknikken svigter. Derfor er det det en ide at lave en backup både i skyen og på en harddisc med meget vigtige papirer.

Det er helt sikkert meget fint tænker du måske? …Men du har en hulens masse liggende allerede der lige skal styr på før det der giver mening.

Jeg ved det godt! Og derfor har jeg lavet en SLIP DIT ROD I PAPIRBUNKERN.
Her får vi styr på hvilke papirer det giver mening at gemme
Hvad der skal ud
Hvad der kan scannes og sendes op i skyen
Hvordan de skal opbevares
Og vi får ovenikøbet lige styr på alle de der fotografier der ligger i skuffen og roder. Der har ingen jo glæde af dem. Skil dig af med de ligegyldige og fremhæv og nyd de vigtige!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *